İsrail tehdidi ne kadar yakın?

Belli ki “Yeni Suriye”de Türkiye’nin etkinliği var. Eğer en başat güç HTŞ ise, MİT Başkanı İbrahim Kalın ile HTŞ liderinin Emevi Camii fonunda birlikte verdiği fotoğraf da Türkiye’nin etkinliğini ortaya koyuyor, ya da ortaya koyma amacı taşıyor.

“Artık sahada bizden bağımsız bir aktör var, Suriye’nin artık milli bir hakim hükümeti var" şeklinde konuşsa bile, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’ın, Esed’in Suriye’den ayrılış süreci ile ilgili açıklamaları, Rusya ve İran’ın iki başat güç olarak alanda Türkiye’nin rolünü zımnen kabul ettiğini anlatmış oluyor. Anlaşılan, telefonlaşılmış ve Rusya ile İran, geri planda kalmayı kabul etmişler.

Dışişleri Bakanı Blinken’ın apar-topar denecek bir süreçte ziyaretine bakılırsa, Amerika’nın da “Türkiye’nin konumu”nu göz ardı etmediğini düşünmek mümkün. İster IŞİD’le mücadele adına koruyup kolladığı YPG-PYD varlığı, ister İsrail’in güvenliği hassasiyetiyle, Suriye’de bir ABD iddiası var ve o iddia, Türk – ABD ilişkilerinin de en gerilimli noktalarından birisi. Türkiye’nin her türlü eylemi, ABD’nin hassasiyet alanında idi son gelişmeler sebebiyle de bu hassasiyet arttı.

Türkiye de, özellikle Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’ın aksiyon alışlarıyla Suriye’deki yeni durumu hassasiyetle yönetmeye çalışıyor. Öne çıkışı “HTŞ’yi sahiplenme” gibi algılandığı için, bir yandan geçmişi sorunlu HTŞ’ye “Aman ha…” diyor, bir yandan PYD-YPG’ye “HTŞ’nin ülke bütünlüğünü sağlamak için orada bulunan militanlara hayat hakkı tanımayacağı” vurgusu yaparken, ABD’ye de “YPG-PYD konusundaki hassasiyetimizi hafife alma” uyarısında bulunuyor, bir yandan Rusya ve İran’ı “Dışlanmışlık” psikolojisine düşürmemeye itina ediyor, bir yandan Arap dünyasında “Yeni Osmanlı kaygısı” uyandırmamaya çalışıyor ve bir yandan da farklı bir hareketlilik içine giren “İsrail tehlikesi”ne karşı tavır geliştirmeye çalışıyor.

Tüm bu başlıkların en zorlarından birisinin “İsrail tehlikesi” olduğunu söylemek yanlış olmaz.

HTŞ’nin Şam’a doğru hareketlendiği sırada, İsrail’in de, Suriye’nin bütün askeri varlığını imha etmeye yönelik bombardımanlar eşliğinde Şam’a doğru ilerlediğini duydu dünya. Ve buna ne HTŞ’den ne de dünyadan tepki gelmedi. Türkiye bile “Dur bakalım ne olacak” modunda durdu.

Oysa Cumhurbaşkanı Erdoğan, 1 Ekim’deki Meclis konuşmasında açık açık, hatta fazla açık, “İsrail tehdidi”ne işaret etmişti. Üstelik “İsrail’in Türkiye’ye yönelik tehdidi”ne işaret etmişti. O sözleri hatırlayalım:

“Vadedilmiş topraklar hezeyanıyla hareket eden İsrail yönetiminin tamamen dini bir fanatizm ile Filistin ve Lübnan’dan sonra gözünü dikeceği yer bizim vatan topraklarımız olacaktır. Şu anda bütün hesap bunun üzerinedir. Türkiye içindeki bazı İsrail dostlarının, bazı Siyonist severlerin, gönüllü veya paralı Siyonizm propagandası yapan aparatların anlamadığı işte budur. Birileri ısrarla görmek istemese de Netanyahu hükümeti Anadolu’yu da içine alan bir ham hayal kurmakta, ütopya peşinde koşmakta, bu niyetini de çeşitli vesilelerle ifşa etmektedir. İsrail’in Filistin ve Lübnan’daki saldırılarını çok yakından takip ederken Irak’ın ve Suriye’nin kuzeyinde bölücü örgütü maşa olarak kullanmak suretiyle nasıl birer küçük uydu yapı kurmak istediğini de çok net görüyoruz.”

Erdoğan’ın bu sözleri, İsrail’in Suriye’deki operasyonlarına bakıldığında daha anlamlı mı görülmeli?

Soru halinde bıraktım, çünkü İsrail’in Suriye operasyonlarına tepki göstermekle birlikte henüz Türkiye adına bu operasyonların “Tehdit algısı”nın altı çizilmedi. Yani “Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın uyarısında yer alan İsrail tehdidi Suriye’deki operasyonlarla ete kemiğe büründü” gibi bir değerlendirme yapılmadı. Oysa tam da bu süreçte İsrail adına yapılan açıklamalarda mesela PYD-YPG yapılanmasının desteklendiğine yönelik ifadeler kullanıldı.

Dışişleri Bakın Fidan ise, NTV’deki son açıklamalarında, İsrail'in, Suriye'deki yeni yönetimin elindeki imkân ve kabiliyetleri yok etmek için bir strateji geliştirdiğinden yola çıkarak, "Bence bu strateji çok tehlikeli. Bu strateji büyük bir provokasyona yol açabilir. Bunu göz ardı ediyorlar. Her şey bu kadar güllük gülistanlık gitmeyebilir. Onun için kendilerine haber yolladık: Artık provokasyondan vazgeçin, Suriye yönetiminin kontrolü altında bulunan yerleri bombalamaktan vazgeçin" diye konuştu.

Bu ifadeler, İsrail ile iletişim noktasında kanalların bulunduğunu ortaya koyuyor. Amerika mıdır bu, direkt bir iletişim midir?

Ama şu bir gerçek, İsrail en azından kısa günde, Suriye’nin askeri alt yapısını çökertmek suretiyle yapacağını yapmış bulunuyor.

Gerek Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın gerekse Dışişleri Bakanı Fidan’ın açıklamalarına baktığımızda belli ki Türkiye’nin bir “İsrail hassasiyeti” var. Önemli bir husus, İsrail’in bu “Hassasiyet”i ne kadar umursadığıdır. Fidan’ın “Her şey bu kadar güllük gülistanlık gitmeyebilir” cümlesi “Anlamlı” ama Netanyahu ve ekibi, en kaba Siyonist dili seslendirmekten kaçınmıyor. Bir de şu: İsrail girdiği yerden çıkmıyor ve sürekli genişliyor. Bunu Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın BM kürsülerine taşıdığı haritalardan da biliyoruz.

Başlıktaki soru: İsrail tehdidi ne kadar yakın? Yani, İsrail tarafından Suriye’de gerçekleştirilen operasyonlardan sonra, demek istiyorum. İsrail, Gazze’de Hamas’a, Lübnan’da Hizbullah’a, bir ölçüde İran’a yönelik suikastlar yaparak ve şimdi de Suriye’de askeri alt yapıyı imha ederek “Önleyici vuruş”lar gerçekleştiriyor. Dileyelim Hakan Fidan’ın İsrail’e ulaştırıldığını söylediği uyarılar etkili olsun…

YORUMLAR (133)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
133 Yorum
  • H.B. / 15 Aralık 2024 22:42

    "Netanyahu"diler sinekten yağ çıkarırcasına fırsatçı. Tüm dünya yayılmacı saldırgan hareketlerini biliyor görüyor da yıllar boyu dünyada ördüğü antisemitizm kalkanına karşı ne yapabiliyor? Netanyahu, kendisine "hop dedik" ileri gittin demeğe çalışan İrlanda'dan elçisini çekti. Dünya bir yana, Arap alemi ne yapıyor, o da meçhul. TR nin ikna gücü az olsa da diplomasiyle uluslararası camianın Netanyahu radikaline karşı dikkatini çekmeğe devam etmeli.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kartal / 15 Aralık 2024 21:19

    Mart da geçici hükümetin sonuna kadar bekleyelim bakalım; bir Suriye de HTŞ nin karşısında bir muhalif olduğunda onlara nasıl davranılacak, iki İsrail genişlemesinde yeni sınırları kim belirleyecek, İsrail’e birisi şuradan ileri gidemezsin diyebilecek mi!

    Yanıtla (1) (0)
  • Sever / 15 Aralık 2024 09:07

    İsrail; Lübnan'ın güneyine düzenlediği karar harekatında başarısız. Gazze'nin lojistik imkanları yok iken, Hizbullah'ın imkanları da nihayetinde sınırlıydı. İstikrarlı bir yönetimi oturtmasından sonra, lojistik imkanları sınırsız olup, yıllardan beri sahada çatışmalarda bulunan Suriye Milli Ordusu ve diğer muhalif gruplardan oluşacak güçler karşısında İsrail'in pek şansı olmaz. Türkiye güneyindeki güvenlik kuşağını tamamlamaya kararlı ve "bir gece ansızın gelebiliriz' mesajı da her zaman geçerli

    Yanıtla (3) (12)
  • Karar okuru / 15 Aralık 2024 13:15

    Hayal görmeyelim İsrail, ABD desteği ile İran, Hizbullah, Hamas, Suriye hepsini saf dışı bıraktı. Gözü kara, kılıcı da keskin.

    Yanıtla (8) (2)
  • Matrakçı... / 15 Aralık 2024 14:39

    Evvela Suriyede Siyasi Birlik elzem..Bunu Cerrah titizliği ve çok güçlü istihbarat ile ince plan ile yapmalılar, bizde yardım etmeliyiz.Fakat prematüre neoselefist motivasyonla İslam diye Millete zorla sakal,bıyık kadınlara öğrenim hakkı engeli zorbaliklar ile bi takım sozde islam diye dayatmalar olursa yandı,gülüm keten helva...!.....Karışma kimsenin mesrebine,zikrine,firkasina,hırkasına Ahlakli,Çalışkan insanların önünü açsınlar ,,fakir,fukara gözetilsin ,,,Herkese eşit Adalet olsun..Yol bu..

    Yanıtla (8) (0)
  • yorgun / 15 Aralık 2024 18:58

    Doğru söylersiniz.
    Bir ilave yapmam gerekirse suriyedeki kürtler abd nin şemsiyesi den ayrılmalı, ıslanmazlar, yeni hükümet te onlarda temsil edilsin ki Kürdü, tğrkmeni, arabı vs. ayrımı olmasın, suriye Suriyelilerin olsun.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karakeçili / 15 Aralık 2024 14:54

    İsraile gerek yok bizimkiler bize gereken cehennemi yaşatıyorlar zaten. Yok kürtler, chp teröristmiş noluyoruz yahuu?? On yıldır kaos çıkartıp zenginleşen ahlaksız siyasetçiler ve ihaleciler ne zaman yakamızdan düşecek?

    Yanıtla (16) (6)
  • yorgun / 15 Aralık 2024 18:54

    Karakeçili konuyu saptırmayın, iktidarı partileri eleştirebilirsiniz ama lütfen dürüst olunuz, ne chp, nede kürtler terörist, kürtler asla terörist değil ve olmaz, fakat genelde kürtlerden oluşan pkk, Dem denen parti kürtleri uçurumlara götürüyor. Suriyedeki kürtlerde sdg içinde yer almamalı, yeni hükümet içinde olmalılar, abd ile israil sdg yi top gibi oynuyor, suriyedeki kürtler oyuna gelmemeli.

    Yanıtla (5) (3)
  • Bilal / 15 Aralık 2024 13:37

    Suriye şimdi bir yandan yezitoğlu yezit Esatlar ile Fıravunoğlu Fıravun Baasçı Fankçı bir diktatörlüktenten kurtuldu sevinmesini bilelim…

    Yanıtla (5) (10)
  • Dokuzuncu Köy / 15 Aralık 2024 16:23

    Burada ne yazıyorsun o zaman suriye'ye git istediğin kadar sevin ama orada kal belki kafa kesme görevi verir sana işid

    Yanıtla (9) (5)
  • tuzcu / 15 Aralık 2024 18:39

    İşid mi kaldı ya biraz okuyun araştırın.

    Yanıtla (4) (5)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 15 Aralık 2024 17:55

    İsrail tehdidinden bahsederken, Suriye yönünde İsrail'in önünün açılmasında İsrail'le ittifak halindeyiz. Kuzeyden yürüyenleri lojistik ve ateş gücü ile biz desteklerken, güneyden de İsrail desteklemedi mi?, Esat'ın birliklerini vurup savunma imkanını kırmadı mı? Öte yandan Iraktan ve İran'dan gelecek yardım imkanını da engellemedi mi? Filistin'in yanında savaşan Hizbullah karayolu ile İran'dan gelen silah desteğini kaybetti. Suriye'de bir yerde yararlar aynı iken öbür yanda çatışıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 15 Aralık 2024 17:21

    Ürün diktatör ve zulm sahipleri hep aynı konuşur.gelecej yıllar ülkenin altın yılları olacak der. Sonrada bir yıla kalmaz arkasına bakmadan giderler. Halkı kıymetimi bilmedi derler.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musta / 15 Aralık 2024 17:10

    Avam ile devlet arasındaki farklardan biri şudur. Avam, oh iyi oldu, vah kötü oldu diye duygusal yorum yapar. Devlet, iyi-kötü diye sınıflandırma yapmaz. Mevcut durumu duygusuz okur ve sonraki adımlarda menfaatini kollar. İnşallah, yöneticiler, avam gibi hareket etmez; gaza gelmezden soyut düşünür.

    Yanıtla (3) (0)
  • Koç / 15 Aralık 2024 17:05

    Hamas İsrail'in aparatı dediğimizde dinciler küfür ediyordu sonuç Gazze yerle bir Lübnan yerle bir Suriye yerle bir Hamas nerdesin.

    Yanıtla (4) (4)
  • Ahmed 61 / 15 Aralık 2024 13:45

    Suriye halkı için Esad'ın zulmünden daha kötüsü olabilir miydi?Yok şu tehdit yok bu tehdit!

    Yanıtla (6) (7)
  • Okur / 15 Aralık 2024 14:12

    Tüm İslam ülkeleri için geçerli olan, korkaklık tembellik, rüşvet, yolsuzluk ve geri kalmışlık en büyük tehlikelerdir.Yoksa bugün saraylarda lüks içinde yaşayanlar ölüp gidecek,biz kalacağız baş başa.

    Yanıtla (8) (1)
  • Dokuzuncu Köy / 15 Aralık 2024 16:21

    Hiç meraklanma o suriye halkı yarın Esadı mumla arayacak Irak ve Libya nasıl ki Saddam ile Kadafiyi mumla arıyor suriye de aynı olacak sen İşidlilerin yarın öbürgün yapacaklarını görünce vay be diyeceksin yada yaptıklarını alkışlayacaksın.

    Yanıtla (5) (3)
  • Rıza Bey / 15 Aralık 2024 01:49

    Turkiye; Suriyedeki kürtleri yeni oluşumda dışlarsa Suriye de taşlar yerine oturmaz..İsrail bundan yararlanır, hatta Rusya yada İran bile bundan faydalanıp Kürtlere yanaşabilir..Madem istikrarlı bir Suriye hedefliyor HTŞ ile yaptığı diplomasiyi SDG-YPG ile yapmalıdır.. Olmaz onlar terörist dersen HTS de aşağı kalır yanı yok..

    Yanıtla (21) (6)
  • Karaca / 15 Aralık 2024 09:11

    Suriyedeki kürtler ile sdg yi ayrı ayrı değerlendirmek gerekir, biz de kürt kardeşlerimiz ile pkk yı nasıl aynı kefeye koyamıyorsak, suriyede de durum aynı.
    Sdg amerikanın maşası, bu durum ırak, iran, suriye ve ve Türkiye için tehlike demektir.

    Yanıtla (7) (4)
  • Ahmet / 15 Aralık 2024 14:02

    Suriye'deki Kürtleri SGD'den ayri tutmak icin ya kör olmak lazim yada körden öte birsey olmak lazim.

    Yanıtla (5) (8)
  • Selami / 16 Aralık 2024 20:10

    Yani Türkiyedeki Kürtlerle pkk aynı mı diyorsun, yazıklar olsun. Suriyedeki Kürtlerle sdg aynı yolun yolcusu olamaz, fakat siz sdg illerden olabilirsiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • 5 / 15 Aralık 2024 12:13

    Ypgyle pazarlık Abd ile ve İsraille pazarlık anlamına gelir. Ypgyi kim neden palazlandırıyor biliyorsunuz. Abd ve İsraille pazarlıkta pazarlığın kime daha çok yontulacağı da belli. Gerçi adamlar pazarlık olsun olmasın istediklerini uyguluyorlar görüyorsun. Güçlü olmak böyle bir şey. Güçlü adaletli olursa işler daha iyi olur. Ama ilin içinde İsrail varsa.

    Yanıtla (6) (3)
  • Ahmet / 15 Aralık 2024 14:57

    Orada bir Kürt nufus yasiyor ve bu toplum BAAS rejiminden en fazla aci ceken toplumdur, coguna son dönemlere kadar kimlik bile verilmiyordu, elbetteki diger halklar gibi Kürt'lerde hak ve hukuku olmali ve buna Türkiye öncülük etmeliyken düsmanca tavir icerisindedir, bu durumda Kürtler hakli olarak elbeteki kendilerine mütefik arayacaklar.

    Yanıtla (7) (4)
  • Dokuzuncu Köy / 15 Aralık 2024 16:15

    Rıza bey, HTŞ terörist olur mu hiç, onlar ne kadar kafa kesti. ne kadar kadının ırzına geçti pazarlarda köle olarak sattı hiç önemli değil bunlar kuva-i milliyedir. Derdimiz suriye ve işid değil derdimiz kürtleri yok etmektir.

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur.. / 15 Aralık 2024 14:57

    Günün sonunda her söylediğinin tersini yapan, arkasında bıraktığı enkazdan bile başarı hikayeleri uyduran şark tipi kurnazlarin Suriye konusunda da benzer söylemlerde bulunması hiç şaşırtmadı. Hatta, çok yakında meydanlarda seçmenlerini tekrar motive ederek doya doya keyfini de çıkaracaktır. Varsa yoksa dış politikada kürtler iyi olmasın kini-buğzu nerden geliyor?

    Yanıtla (7) (3)
  • Bir Karar okuyucusu / 15 Aralık 2024 14:39

    Hakan Fidan'ın bir ölçüde temkinli ve duyarlı bir dil kullanmasına karşın, Erdoğan'ın açtığı ucuz böbürlenme ve hamasi söylem kanalından giderek daha da öngörüsüz bir biçimde havaya girmiş olan iktidar medyası, her nedense İsrail'in ne Gazze'deki süren cinayetlerine, ne de Suriye'deki işgal ve bombalama harekatına ses çıkarıyor. Ben şaşırmam da, sizce bu fırdöndülük neden acaba? Siyaseten mi, ahlaken mi, fıtraten mi?

    Yanıtla (6) (2)
  • ido / 15 Aralık 2024 14:34

    -Akpl iler yeni osmanlı kuruluyor zannediyor,
    -Hdp liler kurdistan kuruluyor zannediyorlar,
    -Mhp liler Türkiye parçalanmaz zannediyor,
    -Chp liler Atatürk silinemez zannediyorlar,
    - Birbirlerini yemekten fark edemiyorlar,
    - büyük israil kuruluyor!

    Yanıtla (7) (2)
  • ido / 15 Aralık 2024 14:06

    coğrafyada iki büyük eşkiya var yetmiyor mu? o korktuğun eşkiyalar fasa fiso...................

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmed 61 / 15 Aralık 2024 11:56

    Ne pyd nede diğirleri artık Ortadoğu'da eşkilık yapamaz.Eşikilık dönemi bitti.İsrail Htş ile Hamas'ın arasında kaldı panikledi. Gazze yı yerle bir etti ama hala Gazze'ye karadan girecek cesareti yok.Hiç bir savaş havadan kazanılamaz.İsrailin savaşabilecek bir ordusu yok, kartondan kaplan.Her şey çok güzel olacak(inşallah)

    Yanıtla (5) (14)
  • 5 / 15 Aralık 2024 12:23

    İnşaallah.Dua niyetine geçsin. Ama yakıp yıkıyor görüyorsun. Kimse de dur diyemiyor. Karadan hücum dediğin İsrailin işi değil er kişinin işidir. İsrail Firavunların onları asırlarca ezmesi sonucu genlerine yerleşen eziklik ve korkaklıktan hiç kurtulamamıştır. Hz. Musa gibi bir Peygamber komutasında bile. Sen ve kardeşin git biz burada oturuyoruz demişler korkmuşlar Hz. Musa sağ iken kendilerine vaadedilen topraklara girememişler bir çok yaramazlık yapmışlar aşağılık korkak maymunlara dönüştürülm

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 15 Aralık 2024 12:32

    İsrail bugün Suriye'de üç köyü daha aldı.Pkk zaten orada.Daha kötüsü Suriyeli gençler saç modellerine verdikleri önemi ülkelerinin bölünmesine vermiyorlar.

    Yanıtla (6) (5)
  • Ahmet / 15 Aralık 2024 13:09

    Suriye halki isterse birlesir isterse bölünür, biz kendi sorunumuza bakalim, cözemedigimiz sorunumuz komsununda basina bela oldu, yetmiyormu.

    Yanıtla (2) (4)
  • Ahmed 61 / 15 Aralık 2024 12:48

    Düzeltme "Eşkiyalık yapamaz)

    Yanıtla (0) (2)
  • Karar okuru / 15 Aralık 2024 13:11

    Anlat çok heyecanlı oluyor adamlar, Gazze’yi dümdüz etti, hizbullahın cebindeki cihazları patlatıp susturdu, İran, Hizbullah ve Hamas’ın üst yönetimlerini tarumar etti, şimdi Suriye’ yi dümdüz ediyor üstelik islamcı unsurları kullanarak. Sen de miskin derviş gibi ateş biraz daha yaklaşsın da şu cigaramı yakayım havasındasın!

    Yanıtla (7) (2)
  • Ahmed 61 / 15 Aralık 2024 17:33

    Sana ben ne anlatayım?Anlayana sivrisinek saz.Daha dün sarayından kükreyen firavun esed,şimdi nerde?Dostları nerde....

    Yanıtla (1) (1)
  • Muammer / 15 Aralık 2024 13:16

    Ahmed nerelerdeydin!?
    Son dönemde hiç yorumlarına rastgelmiyordum.
    Hayirlisi bakalım..
    Bu yorumunda, kimse EŞKÍYALIK yapamaz diyorsun galiba..
    Devletler dahil herkes eşkiya olmuş zaten..

    Yanıtla (7) (0)
  • Ahmed 61 / 15 Aralık 2024 14:05

    Evet Muammer "Eşkiyalık yapamaz" demek istedim,ama maalesef klavye hatası çok yapıyorum.Karar yorumcuları irfan sahibidir, le demeden leblebi yı anlar

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru / 15 Aralık 2024 10:38

    Bazı yorumlarda Türkiye ile İsrail'in komşu haline geldiği dillendiriliyor.Bence de öyle,
    ama bir farkla:Türkiye-Suriye sınırında değil,Suriye-İsrail sınırında komşu haline geldik.İsrail'i bunun korkusunun sandığından şüphe edilmemelidir.Ama Türkiye'nin acele etmesi gerekmez.Hele Suriye'de yeni yönetim yerine bir otursun.

    Yanıtla (5) (4)
  • Karar okuru / 15 Aralık 2024 13:08

    ...korkusunun sardığından olacaktı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 15 Aralık 2024 13:05

    Bugün zulümle abad olunmayacağını Suriye'de gördük.
    Kim bilir belki gün gelir İsrail'de görürüz...
    Soykırımcı İsrail, Gazze'deki katliamlarının hesabını vermek,
    Tam bağımsız Filistin'i tanımak zorunda kalır.
    Ve gün gelir Gazze'de İsrail'in harap ettiği büyük Ömer Camii'ni ihya etmek, namaz kılmak da nasip olur...
    Ne demiş atalarımız sabırla koruk helva olur.
    Takdir milletin elbette...

    Yanıtla (1) (4)
  • Aslan / 15 Aralık 2024 12:34

    Tayyip Erdoğan kim ne derse desin İsrail konusunda haklı..ama yapılanlar ile söz uymuyor..İsrail'e söz ile söylediğimiz kadar uyanık mıyız..yoksa halkı uyutmak için mi gaz veriliyor bize..ordan emin değilim..İsrail kuduz bir devlet ve asla uslanmaz hadisler var ayetler var..Allah ve Resulü bildiriyor..bu toplum kıyametten önce yeryüzünden silinecek ama öncesinde kudurup duracak ve bedelini de ödeyecek..

    Yanıtla (4) (2)
  • Ziya / 15 Aralık 2024 13:05

    Ruslara göre ABD ve İsrail'le danışıklı dövüş var.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan / 15 Aralık 2024 12:30

    Emevi Camii adını duyunca tüylerim diken diken oluyor, Peygamber Efendimizin güzel torunlarının mübarek başını kesen Yezid'in o mübarek başı eski bir kilise olan Emevi Camisine getirme olayı gözümün önüne geliyor.Lanet olsun Peygamber Efendimizin torunlarını katledenlerle.

    Yanıtla (15) (1)
  • Gerçekçi / 15 Aralık 2024 12:45

    Gerçekten çok doğru..Nasıl bir zihniyet bu anlamak mümkün değil.

    Yanıtla (5) (0)
  • Matrakçı... / 15 Aralık 2024 12:34

    İsrail tehdidi ne kadar yakın?..Dedikodu yapmayacak olursak..!....Kendini savunacak yeterli yerli uretim ve ekonomik güc gelir birikimi varlıklı olursa bunlari surdurebilecek dinamik cari hareketlilik sürekli lehimize oluyorsa ,,,hertürlü tehlikeler uzak olur..!...Dişarda kar yağıp, fırtına varsa icerde kiler dolu ,yakacakta bolsa Kar'i seyretmek keyifli olur...

    Yanıtla (3) (1)
  • İdo / 15 Aralık 2024 12:28

    Bizim Bir görevimiz var bin onu yapmaya çalışıyoruz....bunun tersini açıklarsa dahi inanamayız.

    Yanıtla (1) (0)
  • T.uysal / 15 Aralık 2024 11:48

    Merak ediyorum.Ahmet hoca esad zaliminin devrilmesinden memnun mu? değilmi? pek anlaşılmıyor.

    Yanıtla (3) (2)
  • 5 / 15 Aralık 2024 12:27

    Yani memnun mu demek istiyorsun. Memnun olsa memnun olacaksın galiba. Neden. Elbette memnun değil. Ama benim anlamadığım memnun olsa neden memnun olacaksın. Veya memnun mu olacaksın. Veya bu soru ile bir şey mi söylemek istiyorsun. Sahi neyi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur* / 15 Aralık 2024 12:25

    Zekâ sahibi herkes Suriye'nin iç işlerine karışmayın Türkiye'yi zora sokmayın demedi mi dedi.Faturası bize çok ağır oldu ve uzun yıllar sürecek.Bir kısım Suriye'lilerin ilk geldiği dönemde polisleremize yaptığı işler de unutulmadı.Ülkelerine sahip çıkabilirler mı? PKK,İsrail izin verir mi?

    Yanıtla (2) (1)
  • Ali cavcav / 15 Aralık 2024 11:56

    Parasi olan düdügü calar. Israilde para var. Istedigini yapar. Amerika bile Israilin önünde önünü ilikliyor. Yapamaz demeyin yapar. Simdiden calisip daha fazla teknoloji üretmek lazim.

    Yanıtla (6) (1)
  • 5 / 15 Aralık 2024 12:16

    Doğru söylüyorsun Hacı Cavcav. Hacı Cavcav deiğime alınmazsın inşaallah. Rahmetli Karagöz geldi aklıma. Teknoloji gerek. Evet bununla beraber sağlam bir inan gerek. İnanan insan herşeyi başarır. İnanmayan düz yolda şaşırır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Musto / 15 Aralık 2024 02:18

    Günaydın sağı solu belli olmaz. Arkasında Koskoca bekçi köpeği var.Uluslararası sularda mavi Marmaray'ı vurmadı mı? Herkese ayar veren dünya liderimiz, yardıma giden çocuklara da bana mı sordunuz giderken demedi mi? Son olarak da Burnumuzun dibindeki kamışlıyı vurmadı mı? Maalesef ülkemizin caydırı bir gücü kalmadı,ne ekonomik ne siyasi ve de askeri olarak.Ve en önemlisi de, içeride birlik ve beraberlik kalmadı.ülkeyi derleyecek toparlayacak olan Cumhurbaşkanımız belediyeleri silkeleyin diyor..

    Yanıtla (41) (1)
  • Takipci / 15 Aralık 2024 10:23

    "Keriz Silkelemek" diye bir terim varmis, borsada oynayan acikgozler icin kullanilirmis. Memleketim Cukurovada da "Enayi Kerizlemek" diye bir ifade var, saf insanlari tatli sozlerle kandirip dolandiranlar icin kullanilir...

    Yanıtla (4) (0)
  • Musto / 15 Aralık 2024 12:08

    Daha dün marketler şirketler halkı sömürüyor diye. Ankara'nın göbeğinde Kızılay'da İstanbul'un üsküdar'ında tanzim satış çadırları kurdun. Et süt yumurta domates peynir sattın. Seçimi kazanınca her şeyi unuttun. Bugün aynı işi belediye yapınca suç oldu. Kreşler açınca yok Sen okul açıyorsun, emeklisi öğrencisi dulu yetimi ucuz yemek yesin diye, lokanta açıyorsun, yok sen bunu da yapamazsın halka dokunamazsın.Yıllar önce Tulumba da su bitti, belediyeler artık belediyecilik yapsın diyen sendin...

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru / 15 Aralık 2024 12:08

    İsrail, Hizbullahı paçavra etti. İran'ı rezil etti. Esat'ın devrilmesine en büyük katkısı olan ülke. bu bilindiği için Suriye'de yaptıklarına ses çıkarılmıyor. fazla ileri gitme falan laf olsun diye söyleniyor. HTŞ bile tepki vermiyor İsrail'e. Şam başkent. 15 km ötesi İsrail anlayan beri gelsin.

    Yanıtla (5) (0)
  • Adamın biri / 15 Aralık 2024 11:13

    Vadedilmis Topraklar bizimde inandığımız kutsal kitabda yazıyor, müslümansan inanmak zorundasın,neyseki cehape zihniyeti varda onlar inanmıyor,umudumuz cehape

    Yanıtla (1) (1)
  • Turgay / 15 Aralık 2024 11:13

    Bize ne İsrail'in ne yaptığından sanki biz istemesek o yapmayacak. Biz kendi derdimize yanalım Suriye belli ki bölünecek orada bir Kürt bölgesi oluşacak onlar ile ilişkilerimiz K.Irak'dakiler gibi mi olacak yoksa nasıl olacak? HTŞ umarım talibanlaşmaz çünkü bunun zararını en çok her zaman olduğu gibi biz çekeriz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 15 Aralık 2024 11:04

    Sol basın Çekuverayı kahraman kabul ederken ülkesini 61 yıllık diktatörlukten kurtaran HTŞ liderine terörist demeye devam ediyorlar. Ayrıca CHP yıllardır esedle görüşmek istedi. Cumhurbaşkanı son aylarda ısrarla görüşmek isdedi. Bu görüşmeler olsaydı diktatörlük devam edecekti mi acaba? Akıl tutulması yaşıyorum. Dilin kemiği yok, her tarafa dönüyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • fafa / 15 Aralık 2024 10:56

    İsrail tek başına bence bir hiç,önemli olan arkasındaki güçler,Netanyahu-neredeyse-Baydın'a sarılıp ağlıyordu.İsrail'in arkasındaki destekler çekilsin,İsrail'in perişanlığını gör!Diğer bir husus,İsrail bizimle karşılaşmayı göze alamaz ama Türkiye'yi bölmeye çalışarak amacına ulaşmak isteyebilir.Ne yazık ki AKP bizi çok borçlandırdı.

    Yanıtla (2) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 15 Aralık 2024 10:53

    Israile durdurak yok , bildiğini okuyor , adamlar meydanı boş buldu !
    Bunun dışındaki her şey laftan öteye geçmez!

    Yanıtla (3) (0)
  • kamil kaplan / 15 Aralık 2024 10:38

    Etrafımız düşman dolu plan proje belli ama ülkede sokakların hali ortada her türlü adi suç, suç olmaktan çıkarıldı ve halada aflar ceza indirimleri konuşuluyor hergün onlarca cinayet trafik terörüne ayda yüzlerce ölü her gün binlerce olay muhafazakar çoğunlukta bu düzenlemeleri rüyalarında görse inamayacakları kazanımlar karşılığında destekledi ama şunu unutuyor yahudi halkı çıkar dininden değil bir dini var dininde de Allahın vadettiği topraklar var.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 15 Aralık 2024 02:15

    israil'i Türkiye'ye karşı koruyacak bir Suriye oluşuyor. Zamanla göreceğiz. İlk Lübnan'a girip Hizbullah'la savaşacaklar. Sonra ...

    Yanıtla (3) (6)
  • Şero / 15 Aralık 2024 04:12

    Lübnan’da Hizbullah mı kaldı? Hepsi teker teker havaya uçtu.

    Yanıtla (5) (1)
  • Naci / 15 Aralık 2024 10:29

    Türkiye israile mi saldıracakta bunu yapacak.

    Yanıtla (1) (1)
  • yorgun / 15 Aralık 2024 10:25

    "İster IŞİD’le mücadele adına koruyup kolladığı YPG-PYD varlığı, ister İsrail’in güvenliği hassasiyetiyle, Suriye’de bir ABD iddiası var ve o iddia, Türk – ABD ilişkilerinin de en gerilimli noktalarından birisi."

    Abd nin suriyedeki maşası SDG dir, bu maşayı istediği yönde kullanabilir. Pkk da bunlara dahil.

    Yanıtla (1) (0)
  • o aslan / 15 Aralık 2024 10:14

    Daha ortada fol yok yumurta yok sanki bu topraklar Finlandiya İsveç Almanya da herkes bir kurumları olan bir devletten demokratik bir yönetimden demokrasi den dem vuruyor.
    Buranın bir orta doğu olduğunu herkes unutmuş atıp tutuyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet emin / 15 Aralık 2024 10:12

    Ahmet abi .Konuyla alakalı değil geçen pazarki yazınızda sayın cb çok sayıda davılı demiştiniz peki davalı kişilerin canını acıtarak alınan para birdebu parayı hayır yapıyor demiştiniz başkalarının canını acıtarak yapıla hayır hayır olurmu.Peki sayın cb ,cb olmasaydı bu davaları yine kazanırmıydı

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 15 Aralık 2024 09:43

    "Dileyelim Hakan Fidan’ın İsrail’e ulaştırıldığını söylediği uyarılar etkili olsun…"
    Israile hic bir sey sokmez, onun ABDsi var.
    Bir VAN-MINUT vardi, Ne oldu???

    Yanıtla (2) (0)
  • Uyarı / 15 Aralık 2024 09:27

    Hiç sanmıyorum ki bu uyarılar İsrail tarafından önemsenmiş olsun. Türkiye ve Türkiyenin uyarılarını hiç dikkate almıyorlar. Belki de bıyık altından alaycı alaycı gülüyorlar. Çünkü Dünya çapındaki ekonomik güçlerine ve Abd üzerindeki kontrollerine güveniyorlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuyan / 15 Aralık 2024 09:24

    Ahmet bey perşembe cuma günü kız çocukları davasını takip etseydiniz. Bu konuda bir yazı kaleme alsanız. Bu davayı İtalyadan gelip takip eden hukuk profesörü bile var. Amerika dan gelip takip eden var. Bunlar kendi ülkelerinde parlamentoda bu konuyu gündeme getireceklerini söylediler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Şero / 15 Aralık 2024 04:06

    YPG’nin lideri Mazlum, Amerikalı muhafazakarların kanalı olan FOXNEWS a çıkıp, Türkiye’den şikayet ediyor. Bizim Bakanımız, her nedense, aynı kanala çıkıp ‘neden sosyalist bir örgütü destekliyorsunuz?’ diye soramıyor.

    Yanıtla (3) (2)
  • şafak / 15 Aralık 2024 09:21

    Ypg kim, lideri kim biliyorsunuz, abd bunları sevmiyor desem yalan olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 15 Aralık 2024 09:19

    Türkiye, YPG-SDG'yi bölücü terör PKK'nın Suriye uzantısı olarak görüyor. ABD ise, YPG/SDG'yi terör örgütü olarak tanımıyor. (Çünkü PKK, ABD'nin aparatı. Centcom komutanı general Kurilla ve ABD'nin Casus Lawrence'ı McGurk kirli planların tezgahtarlığını yapıyor). Başkan Erdoğan kararlı. Suriye'nin geleceğinde ABD'nin aparatı PKKYPG- SDG'nin muhakkak tasfiye edilmesini istiyor.
    ABD, APARATI PKKYPG- SDG'Yİ TASFİYE ETMEZSE TÜRKİYE MUHAKKAK EDECEK. TERÖRİSTAN ASLA KURDURMAYACAK.

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur / 15 Aralık 2024 02:22

    Kürt karşıtlığının binde 1i kadar israile tepki koymamak ülkemiz için bir kara leke.

    Yanıtla (14) (3)
  • Juri / 15 Aralık 2024 09:18

    Pkk ile kürtleri eşit göremeyiz,dikkatinizi çekerim pkk terör örgütü dür.

    Yanıtla (1) (2)
  • ÖTÜKENLİKURT / 15 Aralık 2024 09:06

    Yaramazlık yaparsan öcü gelir ve seni ham yapar! Rahmetli nenem beni böyle korkuturdu. Nenemin usulünü hala kullanıyor ampül. Hafızın boynunda o cesaret madalyası olduğu sürece İsrail bize asla saldıramaz! Ne dedi bir Yahudi duayen, biz o madalyayı Yahudi olmayan asla vermeyiz! Bu sebeple İsrail tehlikesi nenemin öcüsü kadar gerçek daha fazla değil. Öcü ile bebekler korkutulur büyükler değil! Vesselam..

    Yanıtla (2) (0)
  • Gerçekçi / 15 Aralık 2024 09:00

    İfan ve Rusya kabul etti hiç inandırıcı değil..13 sene mi beklediler?İsrail bunların önünü açtı İran'ı e hizbullahı zayıflatarak Suriye de Esadın da gitmesine neden oldu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Pele / 15 Aralık 2024 08:05

    İsrail’in bizzat, aracısız yürüttüğü Suriye operasyonu çok şey anlatıyor. Bu arada TBMM’de kürsüye çıkartıp konuşturdumuz Abbas, Gazze destekçisi halkına kurşun sıkıyor. Reis, karizmasına leke sürecek bu gelişmelere bakalım nasıl cevap verecek?

    Yanıtla (1) (0)
  • Millet / 15 Aralık 2024 06:47

    Evet. Suriye'de tek kazanan İsrail'dir. Türkiye'nin güvenliği tehlikededir. Boş alanda top çevirmeye gerek yok.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muammer / 15 Aralık 2024 06:23

    Herşey gele gele bir şekilde mitolojiye dayanıyor ve bizi aydınlatma görevi olanlar bu efsaneleri temel alarak makale yazabiliyorlar..
    Elin adamı da atı alıp çoktaan Üsküdar'ı geçip hedefine varmış oluyor..
    Hayırlısı bakalım..

    Yanıtla (2) (0)
  • Necmi Tanli / 15 Aralık 2024 06:21

    Nihayet hedefinize ulastiniz.
    Suriyede Seriat hüküm sürecek.
    Darisi bizim basimiza dediginizi hissediyorum.
    Memleketin kötü talihi Sunni ,biatci,muhafazakar,feodal hayat tarzi.Tanzimattan beri aydinlanmanin önünde bir blok olrak durdunuz.Israil tüm bu degerlerinizin icine etti!samar oglani yapti sizi.siz sevic naralari atiyorsunuz.

    Yanıtla (1) (0)
  • SG / 15 Aralık 2024 04:34

    COLANİ/HTŞ'YE Hangi güç silah desteği, İstihbaratı, Elemanı temin etti.Tabiki ABD/İSRAİL.Bir soylarının peşine mi takılacakti Devlet akli.Milat Genel kurmay başkanı(ALLAH rahmet etsin)Necip Toruntay tehlikeyi gördü ve Irak'a Türk ordusunu sokmadı ABD KARŞI GELDİ.NOT KEMALİST Ordu ÖZALİ ortadan kaldırdı,ABD'DE Kemalist orduyu ortadan kaldırdı bugünlere geldik

    Yanıtla (7) (2)
  • SG / 15 Aralık 2024 04:05

    RUSYA'NIN seçeneği Nükleer savaş/yada teslim olmak Ya değilse SSCB GİBİ dağılmak not NATO büyük bir savaşa hazırlanıyor.İngiltere savaşa hazırız ,Almanya savaş hazırlığı yapıyor FRANSA zaten teşne olmuş.

    Yanıtla (2) (3)
  • yorgun / 15 Aralık 2024 01:31

    Başlıktaki soru: İsrail tehdidi ne kadar yakın?

    Gittikçe yakınlaşıyor olduğu net, bir adım daha gelerek,alan açmakta, bu alanın sonuda bizim sınırımız.
    Tehdit deyince sadece askeri yönden ilerleyiş düşünülmemeli, başta ABD ve ab, ingiltere olmak üzere iktisadi ve siyasi yönden de daralma, baskı da olabilir.

    Yanıtla (1) (4)
  • yorgun / 15 Aralık 2024 01:19

    Her ne kadar suriyede iran, rusya dışarda gözüksede, en küçük açıktan yararlanma yoluna gidebilirler.
    Abd zaten bölgede ve sdg yi donattı, destekliyor+israil de ön hazırlıklarını sürdürüyor.
    HTŞ-SMO tam hakimiyet sağlamış değil, sdg ve israile karşıda bir hareketi şimdilik olmadı ama tarafların birbirinden rahatsızlığı açık.
    Türkiye muhalifleri destekliyor ve yeni hükümetin acilen kurumsallaşmasını isterken, sınırlardaki tampon bölgeleri de genişletmek istiyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hasan Erzincan / 15 Aralık 2024 01:05

    Türkiye ve İsrail çatışma çekişme potansiyeli iç politika malzemesi. İstedikleri şia eksenini kırmaktı kırıldı. Türkiye bundan rahatsız mı? Neden olsun. İsrail HTŞ ve diğer gurupları yönetile bilir kılma amaçlı saldırıyor.Bu Türkiye’nin de işine geliyor. Kullanışlı duruma getirerek ehlileştirmek. Yoksa diğer Arap ülkeleri Selefi cihatçı bir başarı hikayesine müsade eder mi? İktidarları için risk. Nusayri bölgesi Türkiye sınırında Kürt bölgesi ve sunni Arap bölgesi. Ürdün toplantısı budur.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 15 Aralık 2024 14:27

    09:45 Dr İsrailoğullarına verilen görevden bahsetmiş. Bu görevi kim vermiş? Dr bunu açıklamıyor. Allah mı vermiş, Yehova mı? Yehova vermiş ise; İsrailoğulları niçin hayvanları gütmekle yetinmeyerek dünyayı yönetmeye kalkışmaktalar ve Yehova’ya karşı çıkmaktalar? Ve niçin insanı hayvan gibi görerek zalimlik yapmaktalar? Yoksa; Dr’nin ağzında bir bakla var da çıkartmaya mı korkuyor? Söyle Dr! Ağzında bir bakla var mı? Kelimeleri doğrusal anlamıyla mı kullanmaktasın?

    Yanıtla (2) (0)
  • @Dr'a / 15 Aralık 2024 20:26

    Isgalci vahsi Yahudiler; yeryüzündeki bütün insanlarin sırf kendilerine hizmet etmek için yaratıldığını da düşünürler...Bu düşünceye sahip olmalarının en önemli sebebleri; senin gibi gönüllü ayakcilarin varlığı olsa gerek.

    Yanıtla (1) (0)